Арқалық әуежайын шамамен 7,7 млрд теңгеге қалпына келтіреміз - Скляр

Халық үні

Әуежай Q400, АН-24, CRJ 200 және осыған ұқсас ұшақ түрлерін қабылдайды

фото: Фото: Константин Будаев

Вице-премьер Роман Скляр Арқалық әуежайын қалпына келтіру жоспарланып отырғанын жеткізді. Оның айтуынша, бұл мемлекетке шамамен 7,7 миллиард теңге шығын келтіруі мүмкін, деп хабарлайды Halyq Uni

 

Қостанай облысының әкімдігі Арқалық әуежайының жағдайын бағалау үшін Қазақ NTDK Group компаниясын шақырған. Компания мәліметінше, ұшу-қону жолағы, такси жолы мен перронның жағдайы қанағаттанарлықсыз.

Енді Үкімет әуежайды мына параметрлер негізінде қалпына келтіруді жоспарлап отыр:

  • Ұшу-қону жолағы кемінде 2,2 шақырым болуы керек. Әуежай Q400, АН-24, CRJ 200 және осыған ұқсас ұшақ түрлерін қабылдайды. Ол үшін жалпы ауданы 187,4 мың шаршы метр болатын аэродром жабындарын жөндеу қажет. Алдын ала есептеулер бойынша қалыңдығы 70 мм ұсақ түйіршікті асфальтбетон жабындысын төсеу құны 1,6 миллиард теңге болады;
  • Жолаушылар терминалының өткізу қабілеті сағатына 70 жолаушы және 1 300 шаршы метр болуға тиіс. Құрылыс-монтаж жұмыстарының сметалық құны барлық инженерлік желілерді орнатуды, сондай-ақ багажды өңдеуге және жолаушыларды тіркеуге арналған жабдықтарды сатып алуды ескере отырып, 4 миллиард теңге болады;
  • Әуежайда аэродромдық қызмет көрсету, авиациялық қауіпсіздік қызметі, ұшуларды электрлік жарықтандыруды қамтамасыз ету және басқалар үшін өндірістік объектілер болуға тиіс;
  • Әуежайда аэродромның арнайы техникасының паркі болуы керек: бір шнек роторы және қалақшасы мен щеткалары бар екі қар тазалау машинасы. Олардың сметалық құны 190 миллион теңге (бұрандалы ротор – 51 миллион теңге, қар тазалағыш машина – 69,5 миллион теңге);
  • Әуежайда әуе кемелерінің дұрыс қонуы үшін аэронавигациялық және метеорологиялық жабдық болуы керек. Метеорологиялық құрал-жабдықтардың ең төменгі құрамының сметалық құны – 70 миллион теңге, радиотехникалық жабдық – 1,8 миллиард теңге.

Осылайша, әуежайды қалпына келтірудің алдын ала сметалық құны 7,7 миллиард теңге болды. Ал нақты құны тиісті жобалық-сметалық құжаттама әзірленгеннен кейін анықталады, – деді Роман Скляр.

Сондай-ақ ол Қостанай облысының әкімдігі жобалық құжаттаманы әзірлеуге 60 миллион теңге іздеп жатқанын айтты. Үкімет «Қазаэронавигация» мен Қазақстанның авиациялық әкімшілігінің мамандарына әуежайды қосымша тексеруден өткізуді тапсырды. Роман Скляр бұл мәселе Үкіметтің тұрақты бақылауында екенін жеткізді.

Әуежайды қалпына келтіруді қаржыландыру мәселесі облыс әкімдігі белгіленген тәртіппен тиісті құжаттаманы дайындаған соң республикалық бюджет комиссиясының қарауына шығарылады, – деді ол.

Еске сала кетсек, Арқалық 1970 жылы құрылғаннан 1988 жылы таратылғанға дейін Торғай облысының орталығы болды. 1990 жылы азаматтардың өтінішінен кейін Торғай облысы орталығы Арқалық қаласына ауыстырылды. Бірақ 1997 жылы облыс Қостанай мен Ақмола облыстары арасында бөлініп, түпкілікті таратылды. 80-жылдардың аяғында облыстық әуежай мен тұйық теміржол вокзалы бар қалада 60 мыңнан аса адам тұрды. 

Ұлттық статистика бюросының мәліметінше, 2024 жылдың басында Арқалық қаласында 38 мың адам болған. Бұл – 2023 жылдың басымен салыстырғанда, 434 адамға немесе 1,13 пайызға аз. 2014 жылы Жезқазған-Бейнеу және Арқалық-Шұбаркөл теміржол желілерінің іске қосылуымен қала транзиттік теміржол вокзалы мәртебесіне ие болды.